Verschil fokzuiver en fokonzuiver

Discussieforum Roodkoekoek terug fokken
Plaats reactie
Joop
Berichten: 108
Lid geworden op: 09-05-2009 19:50

Verschil fokzuiver en fokonzuiver

Bericht door Joop » 06-04-2014 13:08

Op de eerste twee foto's staat een fokzuivere roodkoekoek haan van 2013. De bovenste laat zien hoe groot het effect is van de dubbele koekoekfactor. Het rood wordt grotendeels tot wit verdund. Alleen in de zadelveren is het rood nog duidelijk zichtbaar. De staart is zwart met veel witte veren. Momenteel verzamel ik van deze haan x een compleet rode hen en een roodkoekoekhen van de 1e generatie eieren. Deze gaan de eerst volgende ronde in de broedmachine.

Afbeelding

Afbeelding

De volgende 2 fotos zijn van een fokonzuivere haan, met een enkele koekoekfactor. Op dit moment liggen eieren van de rkk hennen x deze haan in de broedmachine. De combinatie van foto 3 en 4 geeft misschien de indruk dat hij onthoofd is. Wees gerust hij kraait nog steeds het hoogste lied.

Afbeelding

Afbeelding

Geart
Berichten: 272
Lid geworden op: 09-05-2009 13:44

Bericht door Geart » 06-04-2014 13:25

Mooi Joop het verschil is zo duidelijk te zien.
Dit jaar zal ik ook een zo fokzuiver mogelijke haan selekteren om daar voor volgend jaar mee verder te fokken.
Tot zover met mijn combinatie nog geen stappen gemaakt dat is een fok onzuivere rood koekoekhaan keer rood koekoek hennen.
De laatste serie van die combinatie kan ik nog niet echt veel over zeggen maar daar heb ik nog hoop op een stapje vooruit.

Joop
Berichten: 108
Lid geworden op: 09-05-2009 19:50

voorste loop

Bericht door Joop » 06-04-2014 15:52

Geart,

Je hebt er in ieder geval ééntje in de loop bij jullie in de voortuin. Je zei dat je die te licht van kleur is. Op deze fotos kun je zien hoe groot het verschil is.

Joop

Geart
Berichten: 272
Lid geworden op: 09-05-2009 13:44

Bericht door Geart » 06-04-2014 16:18

Ja klopt Joop je maakt mij wakker

Plaats reactie