Nieuw en aan de slag met roodpel

Algemene informatie friese hoenders
Plaats reactie
steven
Berichten: 3
Lid geworden op: 25-03-2015 18:44

Nieuw en aan de slag met roodpel

Bericht door steven » 25-03-2015 23:47

Ik wil serieus aan de slag met het Fries hoen. Leuk dat dit forum er is. Ik ben met name geïnteresseerd in de roodpel. Daar zijn niet veel fokkers van heb ik gemerkt. Graag hoor ik dan ook tips om aan goed fokmateriaal te komen.

Ik ben nu aan de slag om een goede ren te maken om rovers op afstand te houden. Verder nog enkele nachthokken. Ik heb ook geïnvesteerd in een broedmachine. Nu nog eieren😀
Fries om uttens

Geart
Berichten: 272
Lid geworden op: 09-05-2009 13:44

Bericht door Geart » 26-03-2015 14:54

Mooi dat je met Friese hoenders aan de slag wilt gaan.
Voor fokdieren of eieren kun je terecht bij de secretaris van de Friese hoenderclub, die weet vaak wel wat waar te krijgen is.
Misschien dat Hidde of Harm ook wel weten waar je terecht kunt.
Die melden dat hier wel verwacht ik

Harm2
Berichten: 211
Lid geworden op: 11-05-2009 15:38

Bericht door Harm2 » 26-03-2015 22:19

Ik denk dat ik Steven al gesproken heb over de rp fokkers(die inderdaad schaars worden en als de kippen dan ook nog eens geen eieren leggen..). Leuke uitdaging met deze mooie kleur!

hidde
Berichten: 153
Lid geworden op: 30-09-2009 18:39

Bericht door hidde » 28-03-2015 17:14

Beste Steven

Ons nieuwe bestuurslid Gerrit Landheer,
Doede de Jong In Spannum
Killy Annen en Hessel Bouma in Tirns
zo zie je maar genoeg fokkers
Pieter de Hoop heeft vanuit zijn Roodbonte ook nog roodpel.
In het begin had ik ze ook,maar ik ben niet erg weg van roodpel,ik doe ze altijd direct weg.

Hidde

steven
Berichten: 3
Lid geworden op: 25-03-2015 18:44

Bericht door steven » 29-03-2015 00:10

Beste Hidde,
We spraken mekaar al even tijdens de jaarvergadering. Ik heb inmiddels roodpel eieren van Gerrit en Killie en goudpel van Harm-Jan. Allemaal reuze bedankt voor de medewerking! Ze zitten nu in de broedmachine. Ik ben erg benieuwd.
Groet, Steven
Fries om uttens

steven
Berichten: 3
Lid geworden op: 25-03-2015 18:44

Update

Bericht door steven » 05-06-2015 19:50

De eerste keer broeden met mijn nieuw aangeschafte broedmachine leverde helaas een slechte uitkomst op. Uiteindelijk had ik vijf goudpel kuikens, waarbij ik geluk heb dat er 4 hennen bij zitten. Inmiddels heb ik nieuwe eieren van Harm Jan, een boekje over broeden en daarmee enkele uitgangspunten veranderd (minder warm en minder vochtig in de eerste 18 dagen). Ik hoop dat ik daarmee een beter resultaat krijg.

Ik zie dat de website veranderd is, een flinke vooruitgang. Heel informatief en mooie foto's.
Fries om uttens

Plaats reactie